Księżniczki i Rycerze – wypoczynek dla najmłodszych

Księżniczki i Rycerze – program dla najmłodszych fanów bajek i baśni

Zimowy, adaptacyjny program dla najmłodszych uczestników, zwłaszcza tych, którzy po raz pierwszy mają zamiar opuścić rodzinny dom i udać się na samodzielną przygodę. Pałace i zamki budują już same w sobie bajkową atmosferę, a nasi wychowawcy potrafią zabawić nawet najbardziej wymagające uwagi dzieci. Ciekawe warsztaty prowadzone w dwóch blokach dziennych i dostosowane do wieku dzieci imprezy wieczorne. Cały dzień wypełniony aktywnościami, dzięki temu uczestnicy nie nudzą się, chętnie podejmują działania i pracując z rówieśnikami „na żywo”, łatwo nawiązują nowe znajomości.

Na dworze księcia Bruno, czyli Księżniczki i Rycerze to program zimowisk, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy, znanych bajek i baśni Disneya czy braci Grimm. W ramach zimowisk pracujemy w grupach wiekowych: 8-10, 11-12 oraz w grupach zabawowych, tzw. dynastiach. Program Księżniczki i Rycerze organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.

Księżniczki i Rycerze – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

Jesteś gotowy na przygodę?

Księżniczki i Rycerze – zimowy wypoczynek dla najmłodszych fanów bajek i baśni

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Przewaga Niedostrzeżonych

Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego

Eliksarium

Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z ciekawą zawartością, koreczkiem i rzemykiem

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!

Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Uczniowie Anaksymandra

Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia

W oku pierścienia. Mineralogia i krystalografia

prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Na dworze księcia Bruno

Przegląd manier dworskich i dobrych obyczajów, zachowanie przy stole i różnych sytuacjach z życia codziennego

Imeriada. Gotowość do zwycięstwa

Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie

Zakazany sztych

Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z dziennika znawcy roślin i ziół

warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Języki Czarnego Wachlarza

Warsztaty z umiejętności posługiwania się wachlarzem i odczytywania gestów wyrażanych tym przedmiotem; taniec z wachlarzem

Ja w tysiącach mnie

Warsztaty z rozwijania umiejętności prawidłowego odpoczywania, medytacji i słuchania samego siebie, w nawiązaniu do Rycerzy Jedi

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

A po zajęciach

Wielki Bal – tańce, maski i manieryZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali zamku lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla tropicieli wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę
Przed obliczem władcyAutorska gra fabularno-terenowa, w finale której młodzi uczestnicy zostają pasowani na Rycerzy i Księżniczki Dworu
Głos HeroldaKonkurs czytelniczo-recytatorski z elementami aktorstwa, mający na celu wyłonić czytających korespondencję w czasie posiłków, w nawiązaniu do Sowiej Poczty. W każdym pałacu/zamku na uczestników czeka specjalna skrzynka pocztowa, do której można wrzucać listy
Rozrywki PodzamkoweTurnieje gry w szachy, turniej pojedynków, turniej A kwadrat (zimą – tylko w dobrych warunkach atmosferycznych) czy totemy, w czasie których zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy