Starcie Tytanów

Program: Starcie Tytanów

Ostatni przystanek w młodzieżowej przygodzie w Czterech Światach, za Starciem Tytanów czekają na Ciebie wyzwania już dorosłego życia. Dlatego finałowa przygoda musi być epicka. Piracka Tortura, Rzym Starożytny, Konferencja w Eotto Asar – to tylko niektóre imprezy, które czekają na Masterów i Asów Czterech Światów. Program kończy się ogłoszeniem Tytana i Tytanidy. Kto tym razem zgranie laur zwycięstwa?

Starcie Tytanów to program kolonii, obozu – najstarszych uczestników imprez w Czterech Światach, którzy nie ukończyli jeszcze szkoły średniej. Pracujemy w grupach zabawowych, tzw. rodach lub dynastiach. Program Starcie Tytanów organizowany jest w sezonie letnim – w czasie wakacji.

Starcie Tytanów – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu lub na terenie kompleksu pałacowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacową kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

peleryna szyta na miarę

haftowany herb rodu do własnoręcznego przyszycia

pamiątkowy kapelusz oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

wszystko to, co stworzysz w trakcie warsztatów, np.: eliksir, figurkę z gliny itp.

Jesteś gotowy na przygodę?

Starcie Tytanów – topowy program dla młodzieży, fanów Czterech Światów HY

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Eliksarium

Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z ciekawą zawartością, koreczkiem i rzemykiem

Transmutacja i efekty antarejskiego przeistoczenia

Warsztaty manualne – tworzenie fgur/rzeźb/przedmiotów z dostępnych materiałów, np. glina, papier, masa solna itp.

Tajemnicze inkantacje

Przegląd zaklęć z literatury o czarodziejach, w tym o przygodach Harry’ego Pottera, w fnale zajęć odbywa się turniej na podstawie gry słowno-ruchowej z użyciem drewnianych różdżek i oryginalnych zaklęć

Kreacje wróżb i przepowiedni

Warsztaty kreatywno-literackie – wymyślanie ciekawych historii na podstawie obserwacji przedmiotów lub zjawisk w nawiązaniu do przedmiotów ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Historia Wielkich Magów

Prezentacja sylwetek znanych czarodziejów i magów, zaczerpniętych z literatury fantasy, np. Harry Potter, Merlin, Gandalf itp.

W oku pierścienia. Mineralogia i krystalografia

prezentacja okazów kamieni szlachetnych i półszlachetnych – pochodzenie, właściwości, zastosowanie

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Run Starożytnych kreślenie

Warsztaty z kreślenia Run, symbolika, pochodzenie, znaczenie, na podstawie mitologii nordyckiej oraz w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera

Różdżki. Kompozycja i potęga

Warsztaty kreatywno-manualne z tworzenia własnego rdzenia do drewnianej różdżki, którą biorący udział w przygodzie otrzymują na zawsze, w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników

Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z dziennika znawcy roślin i ziół

warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Stworzenia, bestie i inne dziwy

Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

Ofert Lato 2024 już dostępna!

A po zajęciach

Wielki Bal VesenorumZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali pałacu lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla czteroświatowych mistrzów wolących spokojniejsze rozrywki
Przed obliczem kapitułyzabawa fabularyzowana z elementami autoprezentacji, dyskusji i argumentacji, której celem jest wybranie mistrza (mastera) do Orderu Celtyckiej Podkowy
Tajemnice poniesienia wieściWarsztaty literacko-aktorskie – przygotowanie rozegrania krótkiego epizodu fabularnego na podstawie tytułu scenariusza i zwięzłego opisu
Osobliwa majętnośćGra fabularno-terenowa, rozgrywana najczęściej po zachodzie słońca, z elementami współzawodnictwa oraz działania zespołowego, w finale której mistrzowie mają znaleźć i przejąć niezwykły artefakt
Turnieje TytanówTurniej gry w szachy, turniej pojedynków czy turniej fechtunku oraz inne zabawy i gry związane z rywalizacją
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy

Więcej informacji znajdziesz w: