Smocza Straż

Smocza Straż – program dla smoków, legend i nie tylko

Pasjonują Cię smoki i inne fantastyczne zwierzęta? Albo masz w domu swoje ulubione zwierzątko, jesteś młodym obrońcą przyrody, koniecznie wybierz się z nami na Smoczą Straż! Smokologia czy przegląd fantastycznych i mitycznych stworzeń to jedynie początek naszej szalonej przygody. Dodatkowo łucznictwo, fechtunek i rozgrywanie epizodów fabularnych, w których skarby ze smoczych jam czekają właśnie na Ciebie. Program dedykowany m.in. fanom „Smoczej Straży” czy „Jak wytresować smoka?”

Smocza Straż to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy oraz ekologii i integracji. W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 10- 12, 13-14, 15-16 i pow. 16 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. rodach lub bractwach. Program Smocza Straż organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.

Smocza Straż – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

tunika smoczego strażnika szyta na miarę

haftowany herb bractwa do własnoręcznego przyszycia

pamiątkowy pierścień oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

Jesteś gotowy na przygodę?

Smocza Straż –program dla fanów mitycznych stworzeń, smoków i legend

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Jak tu być dzisiaj prawdziwym rycerzem?

Prezentacja godnej postawy rycerskiej: cechy, zachowanie, wartości

Przewaga Niedostrzeżonych

Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!

Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Uczniowie Anaksymandra

Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia

Run Starożytnych kreślenie

Warsztaty z kreślenia Run, symbolika, pochodzenie, znaczenie, na podstawie mitologii nordyckiej oraz w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera

Imeriada. Gotowość do zwycięstwa

Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie

Zakazany sztych

Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z dziennika znawcy roślin i ziół

warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Stworzenia, bestie i inne dziwy

Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania

Serce Łucznika

Warsztaty z rozwijania umiejętności strzelania z łuku refleksyjnego do tarczy

Na dworze księcia Bruno

Warsztaty ze znajomości natury smoków oraz tworzenia artefaktów związanych z tymi magicznymi stworzeniami, np. oka smoka

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

Oferta Lato 2024 już dostępna!

A po zajęciach

Uczta Smoczych Strażników – tańce, maski i manieryZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali zamku / pałacu lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla tropicieli wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę
Medalion AladhirówAutorska gra fabularno-terenowa, w czasie której Strażnicy poszukują pradawnego medalionu Aladhirów, czyli zastygłego serca smoka
Z wizytą u pradawnych wyroczniUroczysty i pełen atrakcji przydział do poszczególnych grup zabawowych, tzw. bractw lub dynastii, odbywający się po kolacji w pierwszym dniu turnusu
Głos HeroldaKonkurs czytelniczo-recytatorski z elementami aktorstwa, mający na celu wyłonić czytających korespondencję w czasie posiłków, w nawiązaniu do Sowiej Poczty. W każdym pałacu/zamku na uczestników czeka specjalna skrzynka pocztowa, do której można wrzucać listy
Smoczy MistrzowieTurnieje gry w szachy, turniej pojedynków, turniej A kwadrat (zimą – tylko w dobrych warunkach atmosferycznych) czy totemy, w czasie których zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy