Świat Sanguinów Hugona Yorcka

Świat Sanguinów, czyli Odkrywców Tajemnic – program dla fanów Holmesa, Addams i nie tylko

To jest wakacyjna przygoda, której szukałeś! W ambitnym i intrygującym Świecie Sanguinów czeka na Ciebie niezapomniana zabawa z przyjaciółmi. Misje indywidualne, zadania, wspólna rywalizacja w epickiej grze terenowej Tree of the Sanguins. A wszystko w przepięknej scenerii Twoich ulubionych zamków i pałaców. Dreszczyk emocji, przyjazna atmosfera i mnóstwo frajdy. Wybierz przygodę i rozpocznij swoją drogę na szczyty sławy w Świecie Sanguinów!

Świat Sanguinów, czyli Odkrywców Tajemnic to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów detektywistycznej przygody i literatury oraz filmu fantasy (Shrelock Holmes, Wednesday Addams, Shadow and Bone itp.). W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 13-15 i pow. 15 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. rodach. Program Świat Sanguinów organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.

Świat Sanguinów – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

peleryna Sanguina szyta na miarę

haftowany herb rodu do własnoręcznego przyszycia

pamiątkowy kapelusz oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

wszystko to, co stworzysz w trakcie warsztatów, np.: eliksir, figurkę z gliny itp.

Jesteś gotowy na przygodę?

Świat Sanguinów – topowy program dla młodzieży, fanów Holmesa i Addams

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Eliksarium

Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z ciekawą zawartością, koreczkiem i rzemykiem

Transmutacja i efekty antarejskiego przeistoczenia

Warsztaty manualne – tworzenie fgur/rzeźb/przedmiotów z dostępnych materiałów, np. glina, papier, masa solna itp.

Przewaga Niedostrzeżonych

Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!

Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Moja wersja: dopasowana

Prezentacja sztuki dezinformacji, warsztaty słowno-językowe, problem fake newsów – jak je rozpoznawać i nie dać się nabrać

Dedukcja, indukcja i fikcja. Królowe demaskacji

Warsztaty detektywistyczne w formie gry fabularyzowanej, w której uczestnicy przyjmują różne role, by móc ująć kłamcę/sprawcę, w nawiązaniu do przygód Sherlocka oraz literatury A. Christie

Zakazany sztych

Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników

Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

Zrozumieć ciekawość

Warsztaty z zakresu ogólnej detektywistyki, ukierunkowane na rozwój ciekawości wśród dzieci i młodzieży, w nawiązaniu do przygód Sherlocka Holmesa

Z dziennika znawcy roślin i ziół

warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Języki Czarnego Wachlarza

Warsztaty z umiejętności posługiwania się wachlarzem i odczytywania gestów wyrażanych tym przedmiotem; taniec z wachlarzem

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

Oferta Lato 2024 już dostępna!

A po zajęciach

Bal maskowy – tańce, maski i manieryZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali zamku / pałacu lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla sanguinów wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę
Kapelusz – atrybut detektywaAutorska gra fabularno-terenowa, w czasie której Sanguini poszukują i zdobywają atrybutu związane z życiem detektywa, a czasem szpiega na wrogich ziemiach
Na dworze Lady DagrúnUroczysty i pełen atrakcji przydział do poszczególnych grup zabawowych, tzw. rodów, odbywający się po kolacji w pierwszym dniu turnusu. Sanguini otrzymują haftowany herb i pamiętnik podróżnika
Tango MieczyTurniej fechtunku, połączony z innymi aktywnościami i ruchem na świeżym powietrzu
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy