Sekret Zamkowej Krypty – wypoczynek dla odważnych"

Sekret Zamkowej Krypty – program nie tylko dla fanów Indiany Jonesa

Zimowy, adaptacyjny program dla dzieci i młodzieży, zwłaszcza dla tych, którzy nie potrafią zdecydować się na udział w przygodzie w konkretnym Świecie Hugona Yorcka, a chcą spróbować czegoś nowego – wyjazdu z domu – i bawić się z rówieśnikami „na żywo”. Warsztaty i imprezy? Z myślą o fanach przygód w klimacie Indiany, Jacka Sparrowa czy dla młodszych: Opowieści z Narni, Baśniobór itp.

Sekret Zamkowej Krypty to program zimowisk, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury i filmu fantasy, przygody i nieziemskich artefaktów. W ramach zimowisk pracujemy w grupach wiekowych: 14-15 i pow. 15 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. dynastiach. Program Sekret Zamkowej Krypty organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.

Sekret Zamkowej Krypty – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

Jesteś gotowy na przygodę?

Sekret Zamkowej Krypty – zimowy wypoczynek dla poszukiwaczy skarbów, przygód i artefaktów

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Przewaga Niedostrzeżonych

Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!

Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Uczniowie Anaksymandra

Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia

Dedukcja, indukcja i fikcja. Królowe demaskacji

Warsztaty detektywistyczne w formie gry fabularyzowanej, w której uczestnicy przyjmują różne role, by móc ująć kłamcę/sprawcę, w nawiązaniu do przygód Sherlocka oraz literatury A. Christie

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników

Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

Imeriada. Gotowość do zwycięstwa

Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie

Zakazany sztych

Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

Z dziennika znawcy roślin i ziół

warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa

Stworzenia, bestie i inne dziwy

Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania

Serce Łucznika

Warsztaty z rozwijania umiejętności strzelania z łuku refleksyjnego do tarczy

Zaklęcia, krypty i podziemia

Warsztaty z rozwijania umiejętności poruszania się po nieznanym terenie, dostrzeganie znaków in wskazówek, rozwiązywania łamigłówek i zagadek

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

A po zajęciach

Bal Poszukiwaczy – tańce, maski i manieryZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali zamku lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla tropicieli wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę
Osobliwa majętnośćGra fabularno-terenowa, rozgrywana najczęściej po zachodzie słońca, z elementami współzawodnictwa oraz działania zespołowego, w finale której mistrzowie mają znaleźć i przejąć niezwykły artefakt
Z wizytą u pradawnych wyroczniUroczysty i pełen atrakcji przydział do poszczególnych grup zabawowych, tzw. bractw lub dynastii, odbywający się po kolacji w pierwszym dniu turnusu
Głos HeroldaKonkurs czytelniczo-recytatorski z elementami aktorstwa, mający na celu wyłonić czytających korespondencję w czasie posiłków, w nawiązaniu do Sowiej Poczty. W każdym pałacu/zamku na uczestników czeka specjalna skrzynka pocztowa, do której można wrzucać listy
Status: MistrzTurnieje gry w szachy, turniej pojedynków, w czasie których zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy