Świat Rekrutów Hugona Yorcka

Świat Rekrutów – program dla fanów Gwiezdnych Wojen, Star Treka i nie tylko

Oto najbardziej odlotowy i nowoczesny program kolonii i obozów w całej galaktyce, a może i we wszechświecie! Jeśli patrząc w gwiazdy zdarza Ci się nucić marsz imperialny, a byle patyk w drodze ze szkoły pomaga Ci pokonywać złowrogie siły Imperium, musisz dołączyć do kosmicznej przygody. Pałac Umysłu w Witaszycach oraz Stary Dwór zapraszają. Zobacz jedną z największych kolekcji Star Wars, weź udział w rozgrywkach Laser Tag oraz spraw, by to właśnie Twoja planeta stała się centrum galaktyki.

Świat Rekrutów, czyli Gwiezdnych Podróżników to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury i filmu Sci Fi (Star Wars, Star Trek czy Diuna). W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 10-12, 13-14, 15-16 i pow. 16 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. frakcjach lub układach. Program Świat Rekrutów organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.

Świat Rekrutów – to wszystko dla Was!

mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną

wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie

czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami

tunika rekruta szyta na miarę,

haftowany herb frakcji / układu do własnoręcznego przyszycia

pamiątkowe, kosmiczne okulary oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny

pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis

koszulka z sezonowym nadrukiem

opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)

rozgrywka Laser Tag (jeden scenariusz gry – około 45 minut zabawy)

Jesteś gotowy na przygodę?

Trade & Conquer - zagraj i weź udział w warsztatach Laser Tag!

Co robimy?

Zajęcia, Warsztaty, Aktywności

Przewaga Niedostrzeżonych

Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego

Impulsy do wyobrażeń

Warsztaty kreatywności na fundamentach budowania figur i przedmiotów z kilogramów LEGO

Instrumentarium Przyjaźni

Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika

I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach

Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania

Kierunek? Na „X”!!

Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba

Moja wersja: dopasowana

Prezentacja sztuki dezinformacji, warsztaty słowno-językowe, problem fake newsów – jak je rozpoznawać i nie dać się nabrać

Imeriada. Gotowość do zwycięstwa

Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie

Zakazany sztych

Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych

Skafandry i pancerze. Od skóry do tytanu

Warsztaty kreatywności – tworzenie skafandrów i pancerzy przyszłości na bazie dostępnych materiałów ekologicznych w nawiązaniu do umundurowania gwiezdnowojennych frakcji

Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników

Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych

2500 kMa na liczniku

Przegląd statków kosmicznych i ich uzbrojenia na przykładzie Sokoła Milenium i innych obiektów latających ze świata Gwiezdnych Wojen

Cywilizacje Szóstego Królestwa

Przegląd planet i cywilizacji opisanych w różnych światach SciFi, w tym w sadze: Star Wars

Sekrety Zielonej Planety

Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów

W tłumie obrońcy nie znajdziesz

Warsztaty z rozwijania umiejętności walki wręcz oraz samoobrony

Ja w tysiącach mnie

Warsztaty z rozwijania umiejętności prawidłowego odpoczywania, medytacji i słuchania samego siebie, w nawiązaniu do Rycerzy Jedi

Bohalendy Hugona Yorcka

Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników

Heraldyka Czterech Światów

Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów

MTL

Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…

Oferta Lato 2024 już dostępna!

A po zajęciach

Kosmiczny BalZabawa taneczna z nagłośnieniem i oświetleniem. Bal odbywa się najczęściej w głównej sali pałacu lub pod gwiazdami. W czasie balu organizowane są warsztaty z gier planszowych, dla rekrutów wolących spokojniejsze rozrywki. Zimą zawsze można wypożyczyć karnawałową maskę
Trade & ConquerAutorska gra fabularno-terenowa, w czasie której senatorowie siedzący każdego wieczoru przy symulatorze rozwoju planety decydują o współzawodnictwie dziejącym się naprawdę w ciągu dnia, czyli w tzw. bitwie o surowce, odbywającej się na pałacowych błoniach
Turnieje Rekrutów i Kosmicznych PodróżnikówTurnieje gry w szachy, turniej pojedynków czy międzygwiezdny turniej rycerski, w czasie których zadania dostosowywane są do wieku biorących udział w przygodzie
Namiestnik GalaktykiZabawa fabularyzowana z elementami autoprezentacji, dyskusji i argumentacji, której celem jest wybranie mistrza (mastera) rekrutów do tytułu Namiestnika Galaktyki
Tajemnice poniesienia wieściWarsztaty literacko-aktorskie – przygotowanie rozegrania krótkiego epizodu fabularnego na podstawie tytułu scenariusza i zwięzłego opisu
Osobliwa majętnośćGra fabularno-terenowa, rozgrywana najczęściej po zachodzie słońca, z elementami współzawodnictwa oraz działania zespołowego, w finale której mistrzowie mają znaleźć i przejąć niezwykły artefakt
Rozegranie epizodu fabularnegoNa każdym turnusie rozgrywane są przynajmniej dwa epizody fabularne, czyli najczęściej wychowawcy i ewentualnie starsi uczestnicy wcielają się w role, w postaci ze znanych, fantastycznych światów oraz w oryginalnych bohaterów Czterech Światów Hugona Yorcka, uczestnicy zabawy z kolei stoją przed rozwiązaniem nakreślonego problemu – odnajdują skarb, bohaterów, strzegą artefaktu czy demaskują wrogów krainy