Świat Sanguinów Hugona Yorcka
Świat Sanguinów, czyli Odkrywców Tajemnic – program dla fanów Holmesa, Addams i nie tylko
To jest wakacyjna przygoda, której szukałeś! W ambitnym i intrygującym Świecie Sanguinów czeka na Ciebie niezapomniana zabawa z przyjaciółmi. Misje indywidualne, zadania, wspólna rywalizacja w epickiej grze terenowej Tree of the Sanguins. A wszystko w przepięknej scenerii Twoich ulubionych zamków i pałaców. Dreszczyk emocji, przyjazna atmosfera i mnóstwo frajdy. Wybierz przygodę i rozpocznij swoją drogę na szczyty sławy w Świecie Sanguinów!
Świat Sanguinów, czyli Odkrywców Tajemnic to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów detektywistycznej przygody i literatury oraz filmu fantasy (Shrelock Holmes, Wednesday Addams, Shadow and Bone itp.). W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 13-15 i pow. 15 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. rodach. Program Świat Sanguinów organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Świat Sanguinów – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
peleryna Sanguina szyta na miarę
haftowany herb rodu do własnoręcznego przyszycia
pamiątkowy kapelusz oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
koszulka z sezonowym nadrukiem
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
wszystko to, co stworzysz w trakcie warsztatów, np.: eliksir, figurkę z gliny itp.
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Eliksarium
Warsztaty manualne – tworzenie własnych minieliksirów z ciekawą zawartością, koreczkiem i rzemykiem
Transmutacja i efekty antarejskiego przeistoczenia
Warsztaty manualne – tworzenie fgur/rzeźb/przedmiotów z dostępnych materiałów, np. glina, papier, masa solna itp.
Przewaga Niedostrzeżonych
Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba
Moja wersja: dopasowana
Prezentacja sztuki dezinformacji, warsztaty słowno-językowe, problem fake newsów – jak je rozpoznawać i nie dać się nabrać
Dedukcja, indukcja i fikcja. Królowe demaskacji
Warsztaty detektywistyczne w formie gry fabularyzowanej, w której uczestnicy przyjmują różne role, by móc ująć kłamcę/sprawcę, w nawiązaniu do przygód Sherlocka oraz literatury A. Christie
Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych
Łzy ciemności, czyli astronomia dla Podróżników
Prezentacja mapy nieba, zapoznanie z konstelacjami, gwiazdami i innymi ciałami niebieskimi. Warsztaty nocne – znajdowanie wybranych gwiazd, planet, konstelacji przy dobrych warunkach atmosferycznych
Zrozumieć ciekawość
Warsztaty z zakresu ogólnej detektywistyki, ukierunkowane na rozwój ciekawości wśród dzieci i młodzieży, w nawiązaniu do przygód Sherlocka Holmesa
Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Języki Czarnego Wachlarza
Warsztaty z umiejętności posługiwania się wachlarzem i odczytywania gestów wyrażanych tym przedmiotem; taniec z wachlarzem
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…