Świat Tropicieli Hugona Yorcka
Świat Tropicieli – program dla fanów Zwiadowców, Tolkiena i nie tylko
Jeśli doskonale znane są Ci postacie takie jak Bilbo Baggins, zwiadowca Will czy Król Artur wraz ze swoją świtą, a opasłe tomiska przygodowych ksiąg leżą Ci w dłoni prawie tak dobrze jak rękojeść miecza czy dobrze wykonany łuk, ta opowieść jest dla Ciebie! Daj się pochłonąć światu, w którym na równi stawiane są kunszt rycerski, mądrość, wiedza oraz umiejętności manualne, światu tajemnicy oraz niebezpieczeństwa, Światu Tropicieli, Zwiadowców i Rycerzy.
Świat Tropicieli i Zwiadowców to program zimowisk, kolonii, zielonych szkół i wycieczek szkolnych dla fanów literatury fantasy, Tolkiena, Flanagana czy Collins. W ramach zimowisk i kolonii pracujemy w grupach wiekowych: 10-12, 13-14, 15-16 i pow. 16 lat oraz w grupach zabawowych, tzw. bractwach. Program Świat Tropicieli organizowany jest w sezonie zimowym – na zimowiskach oraz w sezonie letnim – na koloniach, a także na wycieczkach i zielonych szkołach w trakcie roku szkolnego.
Świat Tropicieli – to wszystko dla Was!
mieszkanie w pałacu, zamku lub na terenie kompleksu zamkowego z całodobową ochroną
wyżywienie – potrawy przygotowywane przez pałacowe / zamkowe kuchnie
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
tropicielska tunika szyta na miarę
haftowany herb bractwa do własnoręcznego przyszycia
koszulka z sezonowym nadrukiem
pamiątkowy, drewniany miecz oraz uroczyste obwieszczenie – dyplom specjalny
pamiętnik podróżnika – do sporządzania notatek z magicznej przygody oraz długopis
opieka Arcymistrzów (wychowawców) oraz Ambasadora HY (kierownika)
czas wypełniony warsztatami, zajęciami i epickimi imprezami
Zajęcia, Warsztaty, Aktywności
Jak tu być dzisiaj prawdziwym rycerzem?
Prezentacja godnej postawy rycerskiej: cechy, zachowanie, wartości
Przewaga Niedostrzeżonych
Warsztaty ze sztuki kamuflażu w terenie, maskowania taktycznego i bezpośredniego
Instrumentarium Przyjaźni
Zajęcia integracyjne – najczęściej prowadzone od pierwszych dni w czasie turnusu. Zajęcia ukierunkowują na prezentację siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości poprzez odrywanie mocnych stron każdego uczestnika
I wiadomym nie będzie, gdzie kura usiędzie... Rzecz o szyfrach
Warsztaty z szyfrowania i odszyfrowywania wiadomości i meldunków; przegląd znanych metod kodowania
Kierunek? Na „X”!!
Warsztaty z umiejętności nawigacji – wyznaczania kierunków świata na podstawie obserwacji terenu oraz nieba
Uczniowie Anaksymandra
Warsztaty z umiejętności kreślenia map, punkty orientacyjne w terenie, legenda w nawiązaniu do map krain fantasy, np. Śródziemia
Run Starożytnych kreślenie
Warsztaty z kreślenia Run, symbolika, pochodzenie, znaczenie, na podstawie mitologii nordyckiej oraz w nawiązaniu do przygód Harry’ego Pottera
Imeriada. Gotowość do zwycięstwa
Turnieje i zawody sportowe w różnych dyscyplinach, wybór uzależniony jest od umiejętności i zdolności uczestników, biorących udział w aktualnej przygodzie
Zakazany sztych
Warsztaty z umiejętności walki mieczem z wykorzystaniem bezpiecznych mieczy piankowych
Sekrety Zielonej Planety
Warsztaty ekologiczne – prezentacja walorów ekologicznej postawy w odniesieniu do zanieczyszczenia środowiska, często zakończone zasadzeniem drzew lub krzewów
Z dziennika znawcy roślin i ziół
warsztaty z rozwijania umiejętności rozpoznawania roślin i ziół, prezentacja wybranych popularnych ziół – występowanie i zastosowanie w codziennym życiu, w nawiązaniu do przedmiotów Szkoły Magii i Czarodziejstwa
Stworzenia, bestie i inne dziwy
Przegląd fantastycznych zwierząt w oparciu o literaturę fantasy oraz mitologię Greków, Rzymian i Słowian w połączeniu z warsztatami kreatywności – zaprojektowanie oryginalnych stworzeń oraz sformułowanie zasad ich wychowywania i odżywiania
Serce Łucznika
Warsztaty z rozwijania umiejętności strzelania z łuku refleksyjnego do tarczy
W tłumie obrońcy nie znajdziesz
Warsztaty z rozwijania umiejętności walki wręcz oraz samoobrony
Bohalendy Hugona Yorcka
Karciana gra logiczno-decyzyjna z postaciami ze Świata Czarodziejów; gra rozwijająca sztukę argumentacji oraz niezwykle integrująca uczestników
Heraldyka Czterech Światów
Prezentacja sylwetek głównych postaci Czterech Światów: Antaresa, Imerusa, Semperos oraz Xifãnga, których to nazwiska są jednocześnie nazwami domów, połączona z warsztatami z umiejętności szycia – przyszywanie haftowanych herbów do szat czarodziejów
MTL
Odpowiedzialna za rozrywkę młodych Czarodziejów, Sekcja MTL z kolei zapewnia, że nie zabraknie tańca, śpiewu, recytacji, gier sportowych: quidditch (latem), planszówek, konkursów, turniejów, gier fabularnych i fabularno-terenowych, potańcówek i innych, które tężyznę fizyczną wzmocnią, a i umysły oczyszczać będą, by miejsce dla radosnych wspomnień uczynić…